Veidekke
Tradisjonelle merkevarefilmer -og særlig for entrepenørbransjen, oppleves ofte som like, selvhøytidelige og pretensiøse. Vi ønsket å bryte dette bransjespråket med en leken og underholdende film som observerer Veidekke utenfra, gjennom øynene til en biolog som har oppdaget en ny og fascinerende art.
Filmen vant gull i Communicator Awards 2025, i kategorien General-Corporate Image.
Les mer om filmen i Kampanje
Ny logo og profil for Veidekke
Veidekke ble grunnlagt i 1936 og det hele startet med brosteinslegging. For å hedre Veidekkes opprinnelse og den lange historien, tok vi med oss kvadratet – brosteinen – videre, men i en litt mindre versjon øverst i V-en. Vi laget også et V-symbol i profilen som kan brukes på flater med begrenset plass.
Sist gang Veidekke byttet logo var i 1997. På den tiden var Veidekke kun etablert i Norge, mens det i dag er en av Skandinavias ledende bygg- og anleggsaktører, med nærmere 8000 medarbeidere Norge, Sverige og Danmark.
Målet med logobyttet er å løse de praktiske utfordringene som den gamle logoen ga, samtidig som vi fornyer Veidekkes visuelle uttrykk.