DNB Pride
Koronaepidemien gjorde at Oslo Pride ble avlyst i 2020 og 2021. I 2022 ble Oslo Pride rammet av terror, og hele feiringen ble av sikkerhetsmessig hensyn avlyst. I 2023 lå det derfor an til å bli en etterlengtet feiring, og DNB skulle være en av hovedpartnerne under Oslo Pride.
DNB har jobbet målrettet med mangfold, inkludering og med skeives rettigheter, så målet deres var at dette skulle være det beste partnerskapet Oslo Pride hadde hatt noensinne. Dette var også det viktigste samarbeidet DNB gjorde i hele 2023. Vi utviklet alt fra konsept og budskap med tilhørende kommunikasjon, til hvordan paradeflåten og standen skulle se ut, samt gjennomføring av det hele.
De vi skulle nå, var intet mindre enn hele Oslos befolkning. Hele byen skulle inviteres til å delta på Pride, og bli med på å feire kjærligheten.
Budskapet fra DNB var enkelt: «Kom som du er», signert med «Kjærlighet fra A til Å». Dette var for å understreke at mangfoldet var ønsket og at absolutt alle var velkomne.
Vi lagde også tre korte dokumentarfilmer som tar for seg hvordan det var å stå frem som skeiv, og hvorfor det fortsatt er viktig å markere PRIDE.
Les mer om kampanjen i Kreativt Forum.
Kampanjen var nominert I SABRE og Heaventh-awards og vant Gull i Communicator Awards 2024, I kategorien; Diversity, Equity & Inclusion.